De Gyldne Råd for Kæledyrspassere

De Gyldne Råd for Kæledyrspassere

06/04/2016

Hej dyrepassere! Glæder i jer til at få jeres første job og se efter de sødeste kæledyr? Alletiders! Masser af dyr og deres ejere vil blive glade for dette! Men har du nogensinde overvejet det vigtigste aspekt...? Den særlige ting, du som dyrepasser aldrig må glemme. Det som succesen af din dyrepasning afhænger af.. Læs videre for at finde ud af de uundværlige gyldne råd for dyrepassere!

Du har oprettet en ret imponerende profil på Pawshake, du er klar til at modtage din første booking, og voila! Du modtager din første anmodning fra en dyreejer som spørger om du kan se efter hendes super søde kat eller hund. Selvfølgelig vil du det, og du er heldigvis ledig! Det hele lyder perfekt. Men det er ekstremt vigtigt, at du ikke laver en definitiv booking med det samme. En ansvarsfuld dyrepasser arrangerer altid et møde & hils først. På den måde forhindrer du mange mulige problemer og sikrer en god booking for alle involverede parter. Fordi, ligesom at kæledyrsejere er kræsne om hvem der passer på deres kæledyr, er det fornuftigt (og ja, afgørende) at du som kæledyrspasser er lige så kritisk overfor kæledyrsejere og deres kæledyr. Det er der 3 rigtig gode grunde til:

Du lærer kæledyret at kende

Hvor stor er den angivelige lille hund i virkeligheden? Og er han egentlig renlig? Hvordan reagerer katten eller hunden på dig og alle andre dyr? Er dyret sundt og velplejet, eller begynder uforudsete problemer at dukke op? Er kæledyret nysgerrigt og afslappet, eller bange og aggressivt? Et indledende møde der ikke er bindende, giver dig mulighed for at blive fortrolig med dyrene, og dem med dig. Dette gør det muligt, at foretage en bedre vurdering og afgøre om kæledyret er et godt match med din personlige situation, og om kæledyret vil føle sig hjemme med dig.



Du lærer ejeren at kende

En personlig samtale giver dig en bedre idé om hvem du rent faktisk har at gøre med. Kommer du godt ud af det med ejeren og har i en problemfri kommunikation? Er velfærdet af deres kæledyr deres nummer 1 prioritet? Og er ejeren virkelig interesseret i dig? Hvis ja, så tegner det godt for et gensidigt fordelagtigt arrangement. Et positivt møde & hils antyder generelt et positivt forhold længere hen ad vejen. Desværre gælder det modsatte også nogle gange: et akavet første møde tyder på, at forholdet sandsynligvis vil være vanskeligt når dyrepasningen er begyndt, og det er risikabelt da i har et kombineret ansvar over for kæledyret. Så følg din intuition og indgå kun et partnerskab med en person du har fuld tillid til.

I kan lave en klar aftale

Brug jeres møde & hils til at finde ud af så meget som muligt. Hvilken særlig pleje har kæledyret behov for, hvad er han vant til, hvad han kan lide, og hvad er han er bange for? Har han en tendens til at løbe væk fx, eller har han nogen særlige lidelser eller usædvanlige vaner? Lav klare aftaler med ejeren, ikke kun om ernæring og pleje, men også om hvad du skal gøre i tilfælde af en nødsituation. Og får du en hund besøg i den nærmeste fremtid? Så læs hvad der helt særligt bør aftales under et møde & hils i dette særlige tilfælde. Det er meget mere end du lige tror!



De fleste kæledyrsejere og dyrepassere er glade, dedikerede dyreelskere. Derfor er der som regel ingen problemer! Men er du stadig i tvivl efter dit møde & hils? Så glem denne bookinganmodning og kig efter en mere passende dyrepasser. Og hvis du har spørgsmål eller ønsker at rapportere en fejlbehandling så kontakt Pawshake. God dyrepasning!