Betalingspolitik

Vores betalingspolitik - du er fuldt dækket hos Pawshake

Mikkel

Kæledyrsejer

Bella

Camilla

Kæledyrspasser
  1. 1Aftal et uforpligtende møde
  2. 2Lav en reserveringsforespørgsel på Pawshake
  3. 3Reservering bekræftet: beløbet reserveres på din konto af Pawshake
  4. 4Først efter endt pasning udbetales det aftalte beløb
Hvordan fungerer betalingsprocessen Annulleringspolitik Refusionspolik Ofte stillede spørgsmål

Oplever du problemer eller ønsker du at klage over noget? Tøv ikke med at kontakte vores Pawshake team.

Tilfredshedsgaranti: fuld tilfredshed eller pengene tilbage

Hvis du ikke er logrende tilfreds med pasningsoplevelsen, kan du gøre brug af Pawshakes tilfredshedsgaranti: fuld tilfredshed eller pengene tilbage.

Du kan af åbenlyse årsager kun benytte vores tilfredshedgaranti, hvis du (i) har haft et uforpligtende møde med kæledyrspasseren inden booking, (ii) har booket via Pawshakes website eller mobilapp, og (iii) efter endt pasning har skrevet en dårlig bedømmelse af kæledyrspasseren. Det refunderede beløb må ikke overstige bruttoværdien af pasningsprisen for 5 dage.

Din reklamation skal indsendes senest 3 dage efter bookingperiodens udløb via afsnittet "kontakt os".

Forsikring Gratis for alle bookinger gennem Pawshake

Det er ganske vist højst usandsynligt, at der opstår problemer i forbindelse med din brug af Pawshake. Ikke desto mindre anerkender vi, at det kan være fornuftigt at forsikre dit kæledyr mod uventede hændelser. Pawshakes kæledyrsforsikring dækker dit kæledyr uanset den bookede service, så længe du har booket pasningen gennem vores website eller app.

Du kan kun nyde din ferie, hvis du har fuld tillid til pasningen af dit kæledyr derhjemme, og derfor nyder vores kunder godt af Pawshake kæledyrsforsikringen ganske gratis.

Og ja, alle kæledyrspassere, som er registreret på Pawshake, er ligeledes forsikret mod erstatningskrav fra tredjepart.

Hos Pawshake kan du slappe af med ro i sindet, for alle ydelser booket gennem vores website eller app er dækket af vores forsikring! Dermed har hverken kæledyrsejer eller kæledyrspasser noget at bekymre sig om.

Sådan fungerer betalingsprocessen

1. Aftal et uforpligtende møde

Vi anbefaler på det kraftigste, at du aftaler et uforpligtende møde (dvs. et møde ansigt til ansigt) med din foretrukne kæledyrspasser, inden du booker online. Det er gratis at sende en anmodning om et uforpligtende møde, og mødet kan bookes gennem vores website eller app.

2. Reserveringsanmodning: book den ønskede pasningsservice, og indtast dine betalingsoplysninger

Fandt du den perfekte kæledyrspasser? Super.

Næste skridt er at bekræfte din reservering online. Vælg den ønskede pasningsservice og varighed, inklusive eventuelle særlige behov, dit kæledyr måtte have.

Som et led i reserveringen skal du også indtaste dine betalingsoplysninger. Herefter reserveres det aftalte beløb (også kaldet "hold-autorisering") på dit kreditkort. Denne fremgangsmåde minder meget om den, du kender fra reservering af f.eks. hotelværelser: her reserveres det aftalte beløb ligeledes på dit kreditkort, men trækkes først i forbindelse med selve overnatningen.

Hos Pawshake accepterer vi kreditkortene Visa, Mastercard og American Express samt PayPal (yderligere betalingsmetoder vil snart være tilgængelige).

3. Reserveringen bekræftes af kæledyrspasseren: dine penge befinder sig dog stadig trygt og sikkert hos en uafhængig tredjepart.

Kæledyrspasseren modtager din reserveringsanmodning per e-mail.

Kæledyrspasserne svarer i gennemsnit inden for 4 timer efter modtagelse af reserveringsanmodningen. Hun eller han er forpligtet til at svare inden for 24 timer.

Kæledyrspasseren har nu følgende tre muligheder:

  • Vedkommende kan bekræfte reserveringen: når kæledyrspasseren har bekræftet din reservering, belastes dit kreditkort. Dermed sættes det aftalte beløb på hold hos en uafhængig tredjepart, indtil pasningen er veloverstået.
  • Vedkommende kan afvise din reservering: hvis kæledyrspasseren afviser eller annullerer din anmodning, vil du ikke blive opkrævet noget beløb. Det reserverede beløb på dit kreditkort vil automatisk blive frigivet igen efter 24 timer.
  • Intet svar modtaget inden for 24 timer: hvis kæledyrspasseren ikke svarer inden for 24 timer, vil du ikke blive opkrævet noget beløb.

4. Efter end pasning: kæledyrspasseren modtager den aftalte betaling

Når bookingen er gennemført, overfører Pawshake det aftalte bookingbeløb minus gebyret til Pawshake (19%) til kæledyrspasserens konto.

Som du ser foregår hele betalingsprocessen hos Pawshake komplet automatisk. Dermed behøver hverken kæledyrsejeren- eller passeren at gøre sig nogen bekymringer om betalingen.

Annulleringspolitik

Annullering gennem kæledyrsejeren

Selvsagt kan der opstå uforudsete begivenheder eller uventede situationer, som gør det nødvendigt for kæledyrsejeren at annullere en bekræftet reservering. Dette er i sig selv ikke noget problem. Bemærk dog. at de enkelte kæledyrspassere hos Pawshake har deres egen annullerings- og refusionspolitik gældende for netop deres udbudte pasningsservice.

Kæledyrspasseren kan tilbyde en af følgende 2 annulleringsmuligheder for bekræftede reserveringer:

  • Fleksibel: Fuld refusion hvis kæledyrsejeren aflyser senest kl. 12:00 dagen før pasningen begynder. 50% refusion hvis kæledyrsejeren aflyser efter kl. 12:00 dagen før pasningen begynder.
  • Moderat: Fuld refusion hvis kæledyrsejeren aflyser senest kl. 12:00 7 dage før pasningen begynder. 50% refusion hvis kæledyrsejeren aflyser efter kl. 12:00 7 dage før pasningen begynder.

Hjemmebesøg, pasning i hjemmet og huspasning kan være underlagt en fleksibel eller moderat fleksibel annulleringspolitik. Tjek altid den enkelte kæledyrspassers profil, inden du foretager en endelig reservering.

Der gælder altid en fleksibel annulleringspolitik for hundeluftning og hundedagpleje.

Hvis du ønsker at annullere en booking efter afgivet betaling, bedes du kontakte vores kundeservice, så vi kan bearbejde annulleringen og den relevante refusion.

Bemærk venligst, at det kan tage op til 10 hverdage, før refusionen går ind på din konto.

Annullering gennem kæledyrspasseren

Når du foretager en reservering hos en kæledyrspasser, trækkes pasningsgebyret ikke fra din konto før kæledyrspasseren har bekræftet reserveringsanmodningen.

I stedet reserveres beløbet blot. Det betyder, at pengene aldrig forlader din konto, selvom det ser sådan ud. Pengene hæves kun fra din konto, hvis bookingen rent faktisk gennemføres.

Hvis kæledyrspasseren ikke bekræfter din anmodning men i stedet annullerer eller afviser den, er pengene derfor automatisk straks tilbage på din konto.

Refusionspolitik

Kæledyrsejere kan få deres pengene tilbage under følgende omstændigheder:

  • Kæledyspasseren annullerer eller afviser din reserveringsanmodning eller svarer ikke inden for 24 timer: i dette tilfælde vil du ikke blive opkrævet nogen penge;
  • Du annullerer selv din booking efter at have modtaget bekræftelse fra kæledyrspasseren: i dette tilfælde vil du enten få hele eller en del af pasningsgebyret tilbage, alt efter den valgte kæledyrspassers annulleringspolitik (fleksibel eller moderat). Du kan tjekke din kæledyrspassers annulleringspolitik på vedkommendes profilside;
  • Hvis du efter endt pasning ikke skulle være tilfreds med den leverede pasningsservice, kan du foretage en reklamation hos Pawshake i henhold til vores tilfredshedsgaranti. Dit reklamationskrav skal indsendes inden for 3 dage efter pasningsperiodens udløb via afsnittet "kontakt os".

Ofte stillede spørgsmål

Mikkel

Kæledyrsejer

Skal jeg betale før eller efter mit kæledyrs ophold hos kæledyrspasseren?

Pawshake beder om dine betalingsoplysninger i forbindelse med din online reserveringsanmodning. Der vil dog ikke blive hævet nogen penge fra din konto før kæledyrspasseren har gennemført pasningen af dit kæledyr. Indtil da fremstår beløbet kun som reserveret.

Betaler jeg kæledyrspasseren eller værtsfamilien kontant?

Nej. Alle betalinger gennemføres via Pawshakes website. Det er lettere og mere sikkert for begge parter. Samtidig flyttes fokus væk fra betalingen, så der i stedet bliver tid til at opbygge et godt forhold mellem ejeren, kæledyret og kæledyrspasseren.

Opkræver Pawshake bookinggebyrer?

Nej, Pawshake opkræver ingen yderligere service- eller kreditkortgebyrer. Den viste pris er den endelige pris.

Hvilke betalingsmetoder tilbyder I?

Pawshake accepterer for øjeblikket Visa, Mastercard og PayPal.

Kæledyrspasseren har annulleret min reservering, alligevel er der blevet hævet penge på min konto?

Når du booker en kæledyrspasser, trækkes penge ikke fra din konto før kæledyrspasseren bekræfter din reservering. Derimod reserveres beløbet blot, hvilket vil sige, at pengene aldrig forlader din konto. Det ser bare sådan ud, idet det reserverede beløb fremstår som låst. Hvis kæledyrspasseren annullerer din reserveringsanmodning, frigives dine penge automatisk igen.

Hvad vil det sige, at pasningsgebyret er reserveret på mit kreditkort?

At pasningsgebyret er reserveret på dit kreditkort vil sige, at beløbet først trækkes endeligt fra kontoen, når kæledyrspasseren har bekræftet din pasningsanmodning. Pawshake bruger denne fremgangsmåde for at sikre, at det anvendte kreditkort er gyldigt. Hvis kæledyrsejeren afviser din pasningsanmodning eller ikke besvarer din anmodning inden for 24 timer, ophæves reserveringen.

Fremgår det reserverede beløb af mit kontoudtog?

Det reserverede beløb kan godt fremgå af dit kontoudtog som en foreløbig post. Hvis din pasningsanmodning annulleres eller afvises, ophæves reserveringen af beløbet. Annulleringen kan fremgå af dit kontoudtog som en tilbagebetaling. Bemærk venligst, at det kan tage op til 7 hverdage før beløbet figurer på dit kontoudtog igen, dette afhænger af din bank.

Camilla

Kæledyrspasser

Hvornår betaler kæledyrsejeren for mine serviceydelser?

Når en kæledyrsejer sender en pasningsanmodning bliver vedkommende samtidig bedt om at indtaste sine betalingsoplysninger. Betalingen hæves først når du, kæledyrspasseren, bekræfter pasningsanmodningen. Herefter reserveres det aftalte beløb på kæledyrsejerens konto. Dermed er du altid sikker på at modtage den fulde betaling for dine serviceydelser.

Betalingsprocessen på Pawshake forløber fuldstændig automatisk, hvilket giver dig tid til at fokusere på dit forhold til kæledyret og ejeren.

Hvor meget koster det at være kæledyrspasser?

Det koster ikke noget at være kæledyrspasser og tilbyde dine serviceydelser på Pawshakes website. Først i det øjeblik, du modtager en booking, skal du betale et servicebidrag på 19% til Pawshake. Dit bidrag gør det muligt for os at drive siden sikkert og effektiv, ligesom det gør os i stand til at tilbyde online betalingsfunktioner, marketing og kundeservice.

Kan jeg tage imod kontantbetalinger fra kæledyrsejerne?

Nej. Alle betalinger skal gennemføres gennem Pawshakes platform. Når du bruger Pawshake platformen forpligtiger du dig samtidig til at gennemføre både din første og alle efterfølgende bookinger gennem Pawshakes website. Vi tjener kun penge når du gør. Hvis du ikke booker gennem Pawshake vil du med det samme bliver forvist fra siden. Du finder flere oplysninger om dette emne i vores generelle vilkår og betingelser.

Hvad sker der, hvis en kæledyrsejer annullerer en reservering?

Når du registrerer dig som kæledyrspasser, kan du vælge mellem forskellige annulleringspolitikker: fleksibel eller moderat.

Hvis kæledyrsejeren vælger at annullerede bookingen, træder den valgte annulleringspolitik i kraft. Dette kan betyde ingen eller en fuld eller delvis refusion alt efter den valgte annulleringspolitik.

Hvonår modtager jeg som kæledyrspasser min betaling?

Pawshake overfører automatisk dit tilgodehavende senest syv hverdage efter afslutningen af pasningsperioden. Husk i den forbindelse at indtaste dine betalingsoplysninger i din profil.

Skal jeg betale gebyr for at modtage mit tilgodehavende?

Nej, Pawshake betaler alle bankgebyrer. Der er ingen skjulte gebyrer hos Pawshake.