Pawshake logo

Sådan gør du brug af tryghedsgarantien

Hvad skal du gøre, hvis gæstekæledyret kommer til skade under din pasning?

I nødsituationer er kæledyrets ve og vel altid førsteprioritet.

Hvis kæledyret ser ud til at have det dårligt, men ikke er i umiddelbar fare

I disse situationer kan det nogle gange være nok at overvåge kæledyrets sundhedstilstand. Her kan du læse om typiske sygdomstegn og hvordan du skal reagere på dem.

Nødsituationer: når kæledyret har tydelige tegn på skader eller på anden måde er i fare

Dyreejeren skal give tilladelse til enhver form for behandling først, men hvis du ikke kan få fat på nødkontakten så husk: kæledyrets ve og vel kommer altid i første række. Ring til ejerens faste dyrlæge og spørg om råd hvis du er usikker.

  1. Kontakt ejeren med det samme og beskriv situationen.
    • Hvis du ikke kan få fat på ejeren:
      • Ring til nødkontakten: disse informationer burde du have fået stillet til rådighed under jeres personlige møde.
  2. Hvis du ikke kan få fat på hverken sitteren eller nødkontakten eller er i tvivl om noget:
    • Ring til ejerens faste dyrlæge eller akutdyrlægen for råd og vejledning.
  3. Tag kæledyret til dyrlægen hvis dyrlægen anbefaler det - også selvom du ikke kan få fat på ejeren eller nødkontakten.
  4. Husk at give Pawshake besked - send os en besked inden for 48 timer efter hændelsen. Du bedes ligeledes holde os opdateret efterfølgende så vi kan hjælpe og støtte dig bedst muligt.

Hvis du ikke har noget transportmiddel til rådighed

Ikke alle taxier er villige til at have dyr med ombord, så husk at spørge ind til dette når du booker turen. Husk håndklæder og tæpper til køreturen.

Sådan gør du brug af tryghedsgarantien

Hvad skal jeg gøre, inden jeg indsender et garantikrav vedrørende tryghedsgarantien?

  • Find ud af om dyreejerens forsikring dækker kæledyrets behandling.
    • Pawshakes tryghedsgaranti er din sikkerhed når ingen andre forsikringer dækker, men den kan i visse tilfælde også hjælpe med at betale udgifter der ikke er dækket af dyreejerens egen kæledyrsforsikring, eller som falder ind under selvrisikoen.
  • Aftal med dyreejeren, hvem af jer der sender garantikravet til os.
  • Du bør sætte dig ind i vores garantidækning, så du kender undtagelserne.

Hvordan gør jeg brug af tryghedsgarantien?

Pawshake skal have besked senest 48 timer efter hændelsen. Når du har underrettet os, har du 30 dage til at indsende og færdiggøre dit garantikrav.

Bemærk venligst:

  • Alle informationer evalueres af Pawshakes sikkerhedsteam for at fastslå, hvorvidt hændelsen skete under en Pawshake-booking.
  • Vi kontakter alle hændelsens implicerede parter med henblik på at indhente en skriftlig udtalelse fra hver enkelt.
  • Du har op til 30 dage til at indsende alle relevante oplysninger vedrørende dit erstatningskrav under tryghedsgarantien. Vi dækker udgifter til opfølgende kontroltjek og behandlinger i op til 30 dage efter hændelsen.

Dette skal du indsende for at gøre brug af tryghedsgarantien:

Din garantireklamation kan først behandles, når du har indsendt alle nødvendige oplysninger. Du har op til 30 dage fra hændelsestidspunktet til at indsende alle relevante informationer.

Send følgende oplysninger til vores kundeservice, eller besvar helt enkelt den originale e-mailkorrespondance, hvor du først fortalte os om hændelsen:

  • Færdigudfyldt tryghedsgarantiformular
  • Detaljerede billeder af skaderne
  • Tidslinje for den forventede pleje, hvis der er behov for yderligere behandling.
  • Kopier af dyrlægeregninger, kvitteringer og andre relevante oplysninger vedrørende hændelsen.

Varigheden af sagsbehandlingen afhænger af sagens alvorsgrad, kvaliteten af dokumentationen og de implicerede parters samarbejdsvilje. Vi tilstræber dog at få løst langt de fleste sager inden for en måned efter indsendelse.

  1. Hjem
  2. »
  3. Pawshake premium garantien
  4. »
  5. Tryghedsgaranti
  6. »
  7. Sådan gør du brug af tryghedsgarantien