FAQ for kæledyrsejere

FAQ for kæledyrsejere

Jeg har aldrig efterladt mit kæledyr hos en dyrepasser før. Er Pawshake det rette for mig?

Absolut! Pawshake er et fællesskab af venlige, lokale og oprigtige dyreelskere, der byder andres dyr velkomne med åbne arme. Dit kæledyr vil trives meget bedre end i en kennel eller et bur. Tag et kig på dyrepasser profilerne på vores hjemmeside - alle regelmæssigt tjekket og verificeret af vores team - og lad os vide hvad du synes.

Kan jeg virkelig stole på en dyrepasser?

Det er vi overbeviste om! Pawshake er en platform, der bygger på gensidig tillid som bringer kæledyrsejere og dyrepasser i kontakt med hinanden. Af hensyn til alles velbefindende, verificerer vi dyrepassernes kontaktinformation på forskellige måder, før de vises på hjemmesiden. Vi fjerner også profiler som vi ikke mener opfylder de høje kvalitetsstandarder vi har sat for Pawshake dyrepassere. 

 

Vi anbefaler altid at møde en dyrepasser personligt forinden gennemførelse af en booking. på denne måde kan du sikre at de er den rette person for din situation. Efter, kæledyrenes ophold, kan ejerne angive en evaluering af deres oplevelse som bliver delt på dyrepasserens profil.

Jeg håber at kunne møde værtsfamilien, før jeg efterlader mit kæledyr hos familien. Er det muligt?

Absolut. Faktisk opfordrer vi et møde forinden med dyrepasseren og kæledyret, for at sikre alle kommer godt ud af det sammen. Du kan anmode om dette, ved at klikke på "Kontakt mig" på en dyrepassers profil og sende en introducerende besked.

Tilbyder Pawshake forsikring? Hvad dækker forsikringen?

Pawshake Inc er den virksomhed, der bestyrer Pawshakes hjemmeside. Som platform formidler vi kontakt mellem dyreejere og dyreplejere, som midlertidigt accepterer at huse dit kæledyr. Vi tilbyder derfor en praktisk løsning for at kunne huse dit kæledyr - hvilket af og til er svært med familie og venner. Hvad enten det er din bror, som kommer for at passe din kat, din fætter som tager sig af din hund eller et medlem af Pawshake-fællesskabet (en "Pawshaker") som kommer forbi hver dag, vil tillid og sikkerhed altid være essentielt. Der er mange dyreplejere, der bekymrer sig og spørger dem selv, hvad der mon sker i tilfælde af en ulykke, og om de er dækket er deres forsikring:

  • Hysdyr i tredjepartens hjem: Som ejer af dit husdyr, er du ansvarlig for alle skader påført hos tredjeparten. Derfor er det klogt at have sin egen ansvarsforsikring, der inkluderer dit kæledyr. På den måde er du dækket i tilfælde af, at din hund fx er skyld i en ulykke. Størstedelen af familierne har en ansvarsforsikring. NB! Bekræft om du er dækket hos dit forsikringsselskab, når du efterlader dit kæledyr hos en værtsfamilie.
  • Beskyt dit dyr med en kæledyrsforsikring: Hvis du vil sikre dit kæledyr i tilfælde af uforudsete udgifter til en dyrlæge, er det anbefalelsesværdig, at du betaler til en dyrlægeforsikring. Dette vil være nyttigt og gøre din værtsfamilie i stand til at gå til dyrlægen, hvis de skulle få brug for det, uden at tøve med en vigtig operation eller have frygt for massive dyrlægeregninger. Du kan finde gode forsikringer online. 
  • Ulykker forårsaget af dyrets værge: Selvom det i langt de fleste tilfælde går perfekt, er det altid muligt at noget kan ske, når en dyreplejer besøger dit hjem, hvad enten det er din søster, bror, tante osv. Det er ikke påkrævet af loven, at du skal være dækket af en forsikring, når du udfører vennetjenester. På den anden side, hvis du hyrer nogen, er du i nogle lande juridisk forpligtet til at have to have en arbejdsulykkesforsikring. Vi anbefaler vores dyreplejere til altid at have en tjenestemandsforsikring, der dækker skader på tredjepart. Glem ikke at konsultere dit forsikringsselskab om din arbejdsulykkesforsikring dækker denne type skader (som i tilfælde af at have hyret en babysitter). Du vil også finde flere professionelle dyreplejere på Pawshake, som har gjort det til en primær eller sekundær prioritet. Sidstnævnte er juridisk forpligtet til at have en almindelig ansvarsforsikring, såvel som en supplerende forsikring i tilfælde af skader på tredepart. Venligst bekræft disse forhold direkte med din dyreplejer.

Pawshake er i øjeblikket ved at forhandle med forskellige forsikringsselskaber om at tilbyde en strukturel løsning. Vores overordnede mål er, at dyreejere og dyreplejere gør hvad de nyder at gøre mest - at tage sig af dyr uanset om det er i eget eller i ejerens hjem. De ovenstående oplysninger har ikke nogen juridisk værdi. De er kun til information. Vores råd er, at det er bedst at tage forbehold for alle scenarier. Vi anbefaler således, at du kontakter dit forsikringsselskab, for bedre at forstå de muligheder der fungerer for dig. Det bedste råd er at sikre, at dit kæledyr er forsikret. Hvis du er bekymret, så bare tjek om den potentielle dyreplejer er forsikret ved at klikke på "Kontakt mig"-ikonet. 

Er det muligt at finde en dyrepasser for en enkelt overnatning?

Absolut. Fordelene ved hjemmesiden er, at vi har et stort udvalg af dyrepassere og detaljerne for hver booking er organiseret mellem dig og din valgte dyrepasser. På denne måde kan du få den perfekte skræddersyet Pawshake oplevelse.

Hvad har mit kæledyr brug for, mens det bliver passet af værtsfamilien?

Da vi fraråder at lave om på dyrets madrutine, foreslår vi at du forsyner dyrepasseren med mad til hele opholdet. Vi råder også til, at du medbringer dyrets yndlingslegetøj, samt tilbehør til dyrepasseren, for mindst muligt ikke forstyrre dyrets rutine.

Det er muligt via hjemmesiden at blive enige med værtsfamilien om, hvilke ting der skal medbringes. Her er nogle forslag:

  • Mad og snacks

  • En snor

  • Legetøj

  • Skåle til mad og drikke

  • Kurv og tæpper

  • Hvis der er behov for det, gammelt tøj der lugter af ejeren for at give dyret tryghed.

For at gøre det nemmere for dig, har vi forberedt en liste med instruktioner, som du kan give til dyrepasseren eller værtsfamilien. Denne liste inkluderer instruktioner om mad, din hunds yndlingsting, navn og adresse på din dyrlæge og kontaktinfo i tilfælde af en nødsituation.

Er der dyrepassere på Pawshake der tilbyder særlig pleje?

Ja. Vi beder Pawshakes dyrepassere om at beskrive hvilken pleje de kan tilbyde, så fyldestgørende som muligt. Nogle dyrepassere har et speciale, og mange er professionelle dyrepassere og har erfaring som dyrlæge eller frivilligt arbejde med dyr. Gennemse listen med dyrepassere i din region for at se hvem, der er den bedste person til at imødekomme dine kæledyrs behov.

Hvad sker der, hvis mit kæledyr bliver syg eller gør skade på sig selv under pasning hos dyrepasseren?

 

Heldigvis sker nødsituationer sjældent, men det er altid bedst at være forberedt. Hvis der sker en nødsituation, må dyrepasseren afgøre hvad der er den bedste løsning: Enten at gå til den nærmeste dyrlæge eller om muligt at gå til kæledyrets egen dyrlæge. Vi foreslår, at ejeren altid efterlader information om deres normale dyrlæge og dyreforsikring om muligt.

Er det muligt at ændre eller annullere din reservation?

Pawshakes dyrepassere tilbyder tre typer af reservationer:

  • Fleksibel reservation: Fuld refundering op til 5 dage før begyndelsen af reservationen, derefter refundering af resterende 50%.

  • Normal reservation: Fuld refundering op til 10 dage før begyndelsen af reservationen, derefter refundering af resterende 50%.

  • Streng reservation: ingen refundering.

Hvis du har nogle spørgsmål eller problemer angående din booking, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte kundeservice.

Hvad hvis jeg ikke kan overholde en fastsat aftale?

Værtsfamilier og dyrepassere definerer deres egne annulleringsbetingelser. Venligst se dyrepasseren profil for mere information.

Hvornår skal betalingen gennemføres?

Gæsten indtaster hans/hendes betalingsoplysninger ved booking anmodningen. Når værten har accepteret bookingen, vil gæstens kreditkort blive opkrævet. Bemærk, der er ingen gebyrer for bookinger på Pawshake.

Skal jeg betale dyrepasseren eller værtsfamilien direkte?

Nej. Alle betalinger skal gennemføres via Pawshakes hjemmeside. Betalingsprocessen på Pawshake er sikker og fuldt automatiseret, så hverken gæst eller vært behøver at bekymre sig om betalinger. Værten vil modtage deres betaling indenfor en uge efter bookingen er afsluttet.

 

Det giver dig også mulighed for at koncentrere dig om at opbygge et forhold mellem dig, dit kæledyr og dyrepasseren.

Er der reservationsgebyrer på Pawshake?

Nej, der er ingen yderligere gebyrer for reservationer eller brug af kreditkort hos Pawshake. Prisen du ser, er prisen du betaler. 

Hvilke betalingsmetoder accepteres?

Pawshake accepterer Visa, Mastercard og PayPal.

En vært har afvist min reservation, men hvorfor er pengene blevet trukket på min konto?

 

Når en gæst foretager en booking med en vært, bliver pengene ikke trukket fra gæstens betalingskonto før værten har accepteret bookingen. I stedet bliver pengene "reserveret". Det betyder i praksis, at pengene aldrig bliver trukket på din konto. Det ser blot sådan ud, de figurerer ikke på din saldo, i tilfælde af at bookingen gennemføres. Hvis værten afviser booking anmodningen, vil “reservationen” blive annulleret og gæsten vil ikke blive opkrævet. Bemærk, hvis din booking anmodning ikke accepteres indenfor 7 arbejdsdage, bliver pengene automatisk frigjort i din “til rådighed at bruge” balance på hjemmesiden.

Hvordan fungerer betalingsprocessen?

Vores betalingssystem er sikkert, pålideligt og bekvemt. Vi støtter flere typer af betalingsmetoder. Betalingsprocessen på Pawshake er fuldt automatiseret, så hverken gæst eller vært behøver at bekymre sig om betalinger.

 

Når der foretages en booking anmodning, indtaster gæsten deres betalingsoplysninger, hvorefter beløbet for bookingen reserveres. Når værten har accepteret bookingen, vil gæsten blive opkrævet det skyldige beløb af Pawshake. Værten vil modtage deres betaling (minus 19% bidrag til Pawshake) indenfor en uge efter bookingen er afsluttet.

 

Hvis værten ikke accepterer din booking anmodning, eller de afviser den, vil reservationen blive annulleret og du vil ikke blive opkrævet.

Hvis du er nødsaget til at annullere bookingen, vil du modtage en refundering afhængigt af annulleringsbetingelserne valgt af den givne vært.

Pawshake accepterer ikke kontant betaling. Alle transaktioner skal gennemføres via Pawshake hjemmesiden. Ved at gennemføre din transaktion på Pawshake, er dine penge sikret, du vil blive beskyttet af vores betingelser og du bidrager til Pawshakes fortsatte udvikling.

Er mine betalingsoplysninger sikre på hjemmesiden?

Pawshake benytter “SSL”, en sikker og krypteret protokol som beskytter fortrolige brugeroplysninger. Du er på en sikker hjemmeside, når URL’en begynder med “https” i stedet for “http”. SSL (Secure Sockets Layer) er en standard sikkerhedsteknologi, som anvendes til transmissioner af sensitive informationer såsom kreditkortoplysninger.

Hvad inkluderer et hjemmebesøg?

Her er nogle tjenester du bør forvente fra dyrepassere på et hjemmebesøg. Som altid, sørg for at i har en klar aftale og have forventninger afstemt.

 

  • Frisk vand/mad for kæledyr

  • Lege og kæle tid - LK TID

  • Administrering af medicin (valgfrit)

  • Daglig skriftlig rapport/dagbog - noter og tjeklister

  • Daglig tekstbesked og foto opdatering til ejer (via Pawshake app’en)

  • Hente post: breve/aviser/reklamer

  • Skifte på lys og gardiner

  • Vande indendørs og udendørs planter og blomster

  • Fjerne afføring og tømme kattebakke

  • Fjerne genbrug/affald

  • Sikkerhedstjek af bolig og grund

Hvilke gebyrer tager Pawshake?

Pawshake tager kun et gebyr af 19% af den gennemførte booking værdi. Du vil ikke blive opkrævet ekstra gebyrer som gæst eller vært. Det betyder ingen gebyrer af kreditkort betalinger eller booking anmodninger. Oprettelse af profil som gæst eller vært er også 100% gratis. Vi bestræber os på at være meget åbne med vores brugere og der er ingen skjulte overraskelser.