FAQ dyreplejere

FAQ dyreplejere

Hvad koster det at blive dyreplejer?

At være dyreplejer og tilbyde serviceydelser på Pawshakes hjemmeside er gratis. Det er kun, når du får en reservation, at du er ansvarlig for et bidrag på 19% til Pawshake. Dette bidrag hjælper os til effektivt at administrere fællesskabet, såvel som at udbetale penge til dig online, marketing og kundeservice.

Jeg er yderst motiveret. Hvordan kan jeg arbejde som dyrepasser?

Efter Pawshake-teamet har verificeret din profil, kan du officielt starte som dyrepasser.

Du kan vinde ejernes tillid og booste dine bookinger, ved at lave en fyldestgørende og indbydende profil på hjemmesiden. Nedenfor ser du nogle tip til at sikre, at ejere vil give pote for at booke dig:

 

  • Giv en komplet beskrivelse af dig selv og dine omgivelser

  • Upload billeder af høj kvalitet, og især dem hvor du er sammen med dyr

  • Besvar så hurtigt som muligt på forespørgsler og booking anmodninger

  • Vær en god og kærlig dyrepasser og få positive bedømmelser

  • Promover din profil på sociale netværk som Facebook og Twitter, og spørg familie og venner om at klikke på og dele din profil på Pawshake

Kan jeg modtage penge direkte fra kæledyrsejere?

Nej. Alle betalinger skal ske via Pawshake-platformen. Ved at bruge vores hjemmeside accepterer du, at alle indledende og fremtidige reservationer vil blive booket gennem Pawshake. De fleste andre steder opkræver gebyrer up-front. Ikke os -  vi tjener kun penge, når du gør. Hvis du undlader at gå via Pawshake, vil det medføre øjeblikkelig opsigelse fra hjemmesiden. Du kan finde mere information om emnet i vores vilkår og betingelser.

Hvornår betaler ejeren mig for mine ydelser?

Når en dyreejer anmoder om en reservation, bliver de bedt om at indtaste deres betalingsoplysninger. Betalingen bliver trukket, når dyreplejeren bekræfter reservationen, hvorefter pengene overføres til en deponeringskonto. Herved sikres, at du modtager fuld betaling, når du yder din service. Betalinsprocessen på Pawshake er fuldt ud automatiseret, så du og ejeren kan fokusere på jeres relation. 

Hvornår bliver jeg betalt?

 

Pawshake overfører automatisk beløbet indenfor syv arbejdsdage efter bookingen er afsluttet. Sørg for, at du har indtastet dine betalingsoplysninger i din profil.

Jeg elsker at tage mig af kæledyr. Har det indflydelse på mine skatteforhold eller juridiske forpligtelser?

Vi er selv iværksættere, og vi støtter iværksætteri. Vi håber med Pawshake at gøre folk i stand til at gøre deres hobby til et job. Enhver skattesituation er forskellig, og den afhænger af dine personlige omstændigheder. Vi råder dig til at diskutere situationen med en skatteekspert, for at finde frem til den bedste fremgangsmåde.

Hvad skal jeg gøre i en nødsituation?

Vi anbefaler at alle Pawshake dyrepassere beder deres gæster om at udfylde informations - og nødhjælps guide før en pasning startes, således at alle er forberedte. Allerførst, bør du kontakte ejeren af kæledyret, som du er ansvarlig for, og forklare situationen til hende eller ham. Hvis du ikke kan få fat i personen, så læs deres nødhjælps guide. Denne guide oplyser dig om, hvad du kan gøre, hvem du skal kontakte og indeholder adresser på dyrlæger. Du kan også kontakte Pawshake på alle tidspunkter.

Jeg har ikke en PayPal-konto. Hvad gør jeg?

Du er nødt til at have en PayPal-konto for at blive betalt for dine tjenester på Pawshake. En PayPal-konto er gratis, og du behøver ikke at have et kreditkort for at åbne en. Mere end 100 millioner mennesker har en PayPal-konti. Besøg www.paypal.dk for at oprette en konto.

Kan jeg selv vælge det kældedyr, jeg vil være vært for?

Selvfølgelig. Fordelen ved at være en del af Pawshake-fællesskabet er, at du er helt fri til at bestemme hvilket dyr, du vil tage ansvar for. Din kalender giver dig også mulighed for at opdatere om du er ledig.

Kan jeg få opdateringer om hvad mit kæledyr laver?

 

Helt bestemt! Hvis du er kæledyrsejer, så ved du, at det kan være svært selv for en kort stund, at være væk fra dit kæledyr. Det er derfor, vi opfordrer dyrepassere til at sende billede opdateringer til ejerne. SMS er også meget populært. På den måde kan ejere have ro i sindet ved at se hvad deres kæledyr er i gang med og være sikre på, at deres kære er i gode hænder! Alt dette er muligt via hjemmesiden og Pawshake - app’en under kæledyrets ophold.

Hvordan annullerer eller afviser jeg en reservation?

Annulleringer foretaget af dyreplejere er ubekvemt for dyreejere. På en platform som Pawshake, bliver alting afgjort baseret på tillid.

Derfor forbeholder vi os retten til at fjerne dyreplejere, der ikke er pålidelige. Selv hvis du som dyreplejer oprigtigt ikke kan overholde dine forpligtelser, må du give besked mindst syv dage forinden. For hver annullering forbeholder Pawshake sig retten til at verificere dyreplejerens profil for at undersøge, om der er basis for suspension eller opsigelse.

Vores fokus på pålidelighed skaber et fællesskab, hvor alle dyreejere og dyreplejere føler sig fuldstændig sikre på hinanden.

Hvad skal jeg gøre for at lukke min Pawshake-konto?

Du kan lukke din konto ganske enkelt ved at kontakte os. Hvis du ønsker at suspendere dine ydelser midlertidigt, er alt hvad du behøver at gøre, at opdatere det i din kalender.

Kan jeg tilbyde andre ydelser til dyr?

Pawshake tilbyder allerede muligheden for at fremme supplerende ydelser. I fremtiden vil ejere være i stand til at bestille disse ydelser direkte på hjemmesiden.

Jeg ønsker at tage imod et dyr, men jeg er ikke egnet til at være vært. Hvad gør jeg?

Intet problem. Du kan altid tilbyde at tage til dyreejerens hjem, for at tage dig af deres dyr. I dette tilfælde vil din profil indikere, at du tilbyder dyrepleje uden ophold.

For at gøre hjemmesiden så simpel som mulig, foreslår vi, at du vælger standardservice: Et hjemmebesøg pr. dag, to hjemmebesøg pr. dag, pasning i ejerens hjem osv.

Jeg håber at passe dyr som dyrepasser men ønsker ikke at gøre det i ejerens hjem. Hvad gør jeg?

 

Sørg for at fravælge "Hjemmebesøg" i din profil. På den måde vil kæledyrsejere vide, at deres dyr er velkomne i dit hjem, men at du ikke ønsker at passe dyr i deres.

Hvordan er annulleringspolitiken?

Pawshakes dyreplejere tilbyder tre typer af reservationer:

  • Fleksibel reservation: Fuld refusion op til 5 dage før reservationen starter og 50% efterfølgende
  • Normal reservation: Fuld refusion op til 10 dage før reservationen starter og 50% efterfølgende
  • Streng reservation: Ingen refusion

Jeg har tilmeldt mig som dyrepasser, men min profil er ikke synlig på Pawshakes søgemaskine. Hvad gør jeg?

Der kan i gennemsnit gå op til 30 minutter, før din profil er synlig i søgemaskinen. I løbet af denne periode, kan du stadig gennemse din profil ved at klikke på sektionen "Oversigt" øverst til venstre i din konto.

Hvad sker der hvis en gæst annullerer en booking?

Når du registrerer dig som vært kan du vælge dine annulleringsbetingelser (fleksibel / normal / streng). Hvis reservationen er annulleret af gæsten, vil annulleringsbetingelserne valgt af værten gælde. Dette kan resultere i en fuld/delvis eller ingen betaling afhængig af de annulleringsbetingelser du har valgt.

Hvordan fungerer betalingsprocessen på Pawshake?

Betalingsprocessen på Pawshake er sikker og fuldt automatiseret, så hverken gæst eller vært behøver at bekymre sig om betalinger.

Når der foretages en booking anmodning, indtaster gæsten deres betalingsoplysninger, hvorefter beløbet for bookingen reserveres. Når værten har accepteret bookingen, vil gæsten blive opkrævet det skyldige beløb af Pawshake. Værten vil modtage deres betaling (minus 19% bidrag til Pawshake) indenfor 7 arbejdsdage efter bookingen er afsluttet.

Hvornår betaler kæledyrsejeren mig for min tjenester?

Når en gæst foretager en booking anmodning, bliver de bedt om at indtaste deres betalingsoplysninger (kreditkort eller paypal). Betalingen bliver trukket, når værten accepterer bookingen, hvorefter pengene overføres til en deponeringskonto. Herved sikres, at værten modtager fuld betaling når servicen ydes. Værten vil blive betalt indenfor 7 arbejdsdage efter bookingen er afsluttet. Betalingsprocessen på Pawshake er sikker og fuldt automatiseret, så hverken vært eller gæst behøver at bekymre sig om betalinger og kan fokusere på jeres relation.

Er der specifikke regler jeg skal være opmærksom på?

Undersøg venligst de lokale regler, såsom adfærdskodeks for praktisering af kæledyrspasning.

 

https://www.retsinformation.dk/

Skal jeg betale gebyrer for at modtage mine betalinger?

Nej, Pawshake betaler for alle overførselsgebyrer. Der er ingen skjulte gebyrer på Pawshake. Vi bestræber os på at være meget åbne med vores brugere og der er ingen skjulte overraskelser.

Hvad skal jeg gøre for at lukke min Pawshake-konto?

 

Du kan lukke din konto ganske enkelt ved at kontakte os. Hvis du ønsker at suspendere dine tjenester midlertidigt, skal du blot opdatere din kalender.