Detaljer om Pawshakes Forsikring

Detaljer om Pawshakes Forsikring

Ofte stillede Spørgsmål

Hvad skal dyrepassere og kæledyrsejere gøre, hvis et gæst kæledyr er skadet?

  • Vi anbefaler at alle Pawshake dyrepassere spørger kæledyrsejere om, at udfylde informationsforme (inkl. dyrelæge detaljer, osv) og en kontakt i tilfælde af en nødsituation, før man starter en booking. Således at alle parter er forberedte i tilfælde af, at ejeren ikke er tilgængelig.
  • I tilfælde af at et gæst kæledyr er skadet, bør dyrepassere altid kontakte ejeren eller deres nødstilfælde kontakt, før enhver behandling.
  • Dyrepassere bør altid prøve at løse problemet direkte med ejeren. I de fleste tilfælde, kan dyrepassere og ejere løse problemer på egen hånd.

Hvad skal jeg gøre før jeg indgiver et Forsikringskrav?

  • I tilfælde af at et gæst kæledyr er skadet, vil dyrepassere altid prøve at kontakte ejeren, eller deres nødstilfælde kontakt, før enhver behandling.
  • I tilfælde af at dyrepasseren eller Pawshake ikke er i stand til at få fat på kæledyrsejeren(f.eks. fordi de er ude og rejse), accepterer ejeren, at de vil refundere eventuelle omkostninger til dyrepasseren, hvis deres kæledyr behøver dyrelægebehandling.
  • Hvis muligt, vil ejeren først benytte sig af deres private kæledyrs forsikring til at refundere omkostninger af eventuel dyrelægebehandling. I tilfælde af at kæledyrsejeren ikke har en privat forsikring eller forsikringsselskabet ikke vil dække omkostningerne, kan han/hun refundere alle dyrelægeregninger til dyrepasseren og være i stand til at indgive et Forsikringskrav med Pawshake.

Hvordan indgiver jeg et Kæledyrs Forsikringskrav?

Send os en email og opgiv følgende information:

  • booking referencenummer
  • dato og sted for uheldet
  • kæledyrets navn
  • dyrepasserens navn og kontakt detaljer
  • detaljeret beskrivelse af omstændighederne ved uheldet
  • billeder af dyrets skader og dyrelægeregningerne
  • kontaktdetaljer af ejerens foretrukne dyrelæge
  • Dyreejerens forsikrings policenummer policenummer

Hvor lang tid tager det at behandle mit forsikringskrav?

Behandlingstiden kan variere afhængigt af hvor kritisk sagen er, kvaliteten af dokumentationen og samarbejdet mellem dyrepasser og ejer. Vi bestræber os på, at løse flest sager indenfor en måned efter indgivelse.

Pawshakes Forsikrings Detaljer

Hvad er dækningsberettiget?

  • Hjemmepasning af hund
  • Dagpleje
  • Pasning af andre slags kæledyr
  • Kattepasning
  • Hundeluftning
  • Transportering til eller fra en Pawshake booking af en Pawshake dyrepasser
  • Andre kæledyrs tjenester booket via Pawshakes hjemmeside, mobil app eller som er rapporteret til kundeservice teamet

Hvis der sker en skade som resulterer i forsikringsdækning, skal Pawshake være meddelt indenfor 7 dage efter booking perioden er ophørt.

Dækning inkluderer

  • Pleje, Varetægt, Kontrol - veterinær dækning af dyr i dyrepasserens omsorg: Dette afsnit omhandler veterinær dækning for gæst kæledyret i dyrepasserens pleje, varetægt eller kontrol. Der er et fradragsberettiget beløb på 2000 kr. for medicinske krav, der skal dækkes af kæledyrsejere. Hvis dit kæledyr kommer til skade under en booking, vil der være begrænset dækning for dyrlæge omkostninger på 15.000 kr. Når det fulde beløb er brugt, vil behandlingen af skaden eller sygdommen aldrig kunne dækkes igen. Yderligere omkostninger til kontrolbesøg eller opfølgende behandlinger dækkes i op til 30 dage efter hændelsen.
  • Fejl og forsømmelser (professionelt ansvar) dækker utilsigtet skade på gæst kæledyret: Dette afsnit omhandler utilsigtet skade på et gæst kæledyr i dyrepasserens pleje. Denne type af forsikring bringer trøst til kæledyrsejere, eftersom det som oftest er tilfældet, at kæledyret forårsager skade på sig selv ved uheld eller andet, som dermed ikke er dyrepasserens skyld. Pawshake dækker omkostninger fra 2000 kr og opefter. Beløb op til 2000 kr. betales af dyrepasser.
  • Offentlig Forsikringsansvar(Kommerciel generel ansvarsforsikring) dækker dyrepassere mod tredjepartskrav: Denne del vil betale det beløb, som dyrepassere retligt bliver forpligtet til at betale, som erstatning på grund af personskade af tredjepart eller materielle skader på tredjeparts ejendele. Pawshake dækker omkostninger fra 2000 kr og opefter. Beløb op til 2000 kr. betales af dyrepasser.

Dækningsundtagelser

Wow, du dækker os! Men hvad dækker Forsikringen ikke?

  • Tjenester og pasninger booket udenfor Pawshake hjemmesiden eller app’en
  • Skader gjort - eller medicinsk behandling påkrævet under Mød & Hils møder. Ligeledes uheld som er opstået under et Mød & Hils møde. Dækning gælder kun under bookingsdatoerne som er bekræftet via Pawshakes hjemmeside eller app.
  • Skader gjort på dyrepasseren og relaterede (såsom familiemedlemmer) forårsaget af gæst kæledyret
  • Skader på dyrepasserens personlige ejendele (såsom skader på dyrepasserens hjem eller køretøjer)
  • Overtrædelse af regler (f.eks hundeluftning uden snor i et område hvor det ikke er tilladt). Husk at holde dig selv og din pelsven sikker.
  • Behandling af eksisterende sygdomstilstande, alderdomsbetingede sygdomme eller anden sygdom hos gæstekæledyret (f.eks. luftvejsinfektioner, urinvejs-/blæreinfektioner, blodsygdomme, opkast, diarré og gastrointestinale sygdomme), symptomer relateret til stress eller angst samt loppe- eller tægeangreb og selvpåførte sår efter allergibetinget kløen og kradsen. Vi understreger vigtigheden af at orientere dig grundigt om din kommende kæledyrsgæst, inden du siger ja til pasningen!
  • Fysioterapi og andre paraveterinære behandlinger såsom massage, akupunktur osv.
  • Kæledyrsejers løntab som følge af nødvendige opfølgning af medicinsk behandling for deres kæledyr
  • Nedsætning af kæledyrets show værdi

Hvem er ekskluderet?

  • Gæst kæledyret involveret i et tidligere angreb med et andet dyr eller menneske som har nødsaget i dyrlægebehandling - dette er hvorfor det er så vigtigt at få så meget information som muligt før jeres booking starter!
  • Gæst kæledyr, der er defineret som farlige hunde fra de relevante myndigheder og alle krav i forbindelse med pasning af sådanne farlige hunde
  • Dyrepasserens eget kæledyr er ikke dækket for eventuelle skader som måtte ske under et Pawshake ophold.
  • Kommercielle kenneler
  • Dyrepassere som ikke er telefon verificerede af Pawshakes medarbejdere og/eller har haft en straf indenfor de sidste 5 år.(undtagen trafiksager).


Pawshake opkræver ingen gebyrer for denne forsikring. Der er dækning, baseret på en police, garanteret af tredjepart og underlagt opfyldelsen af de gældende vilkår, betingelser, begrænsninger og udelukkelser.

Vi kan hjælpe! Hvis du har nogle spørgsmål omkring Pawshakes Kæledyrs Forsikringsprogram eller hvordan det påvirker dig og dit kæledyr, så venligst kontakt os.